Translate

понеделник, май 11, 2015

Тиквички на фурна

Продължавам серията с прости (да не кажа елементарни) ястия - печени тиквички на фурна, гарнирани с пресен чесън и копър и кисело мляко. Класика! Така избягвам досадното пържене, от което вкуса на тиквичките не страда. Цялата работа, от измиването, рязане и нареждане в тавата, отнема около 10 минути. С времето за печене и подготовката на зелената част - двайсетина минути.
Измити, подсушени и нарязани на тънки шайби (около 2 милиметра), тиквичките се подреждат на ветрило в редички. Напръсквате отгоре с малко зехтин и сол, аз използвах четка, натопена в зехтин и минах отгоре по редичките. Важно е и отдолу да има малко зехтин, така че намажете дъното на тавата предварително. Важно е тиквичките да са намазнени и леко осолени, иначе резултата няма да е добър. За една тава, като моята на снимката, ми трябваха две средно големи тиквички, общо отидоха в печката 5 бройки, на три тави.


Вкъщи не всички обичат тиквичките с чесън и копър, затова прибегнах до този вариант - накълцано на ситно, "зеленото" беше оставено в отделна чинийка - овкусено с малко оцет и сол, лично аз не си представям тиквичките без чесън, но всеки с вкуса си. Киселото мляко също го сервирам отделно, който иска да си сложи.
Пекат се около 10 минути, с вентилатор на средна положение във фурната на 220 С или за около 15 минути без вентилатор. Всъщност водещ е цвета им, ако започнат да загарят, вадете веднага и прехвърлете в друг съд. Това е, остават само да извадите студената бира и сядайте на масата! Наздраве! :)


3 коментара:

  1. Ох, че хубавички са станали! И аз съм ги правила, ама моите свинчовци искат мазнички, пърженко:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! :) У нас положението е точно обратно, аз бих искала пърженко, но се съобразявам с домочадието, което не обича мазно и пържено. Според мен тиквичките са си най-хубави пържени! :)

      Изтриване
  2. Чудни :) А по повода - у нас е демокрация - аз ги пека на фурна като теб, а съпружието си ги пържи :)

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!