Translate

петък, май 16, 2014

Печено пиле върху сол... с гарнитурата


Това вече съм го споделяла тук, в блога. Печенето върху сол е страхотен трик, вкъщи редовно го прилагам, най-вече защото яденето само си става, не го дебна кога е готово, дали ще прегори или нещо подобно, а да не говорим колко е вкусно месцето. Имам си изпробвано правило - цяло пиле се изпича идеално за 50 минути, на 200 градуса, без вентилатор, средно положение във фурната. Може леко да се мазне с масло по сухите места, но не е задължително.

Този път направих един експеримент - понеже имах само половин пиле, тавата ми стоеше празна и ме предизвикваше да я допълня сн ещо. Реших да сложа около пилето добре измити картофи, една глава лук (обелена) и нарязан на едри парчета морков. Съжалявам, че не сложих още лук, защото резултата беше фамозен! Освен печено пиле, имах и гарнитура от печени зеленчуци. Единствената мазнина, която добавих, беше няколко капки зехтин върху зеленчуците, най- вече върху лука и моркова. Следващия път ще сложа поне още три-четири глави лук, вкусът е уникален!
 

3 коментара:

  1. Супер е Гуени ! Ще се възполвам, аз не обичам твърде пилешкото и редовно ям зеленчуците, които слагам за гарнитура. А на трика със солта отдавна му се каня, да видим кога ще му дойде времето :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хайде де, отивай да си купиш един пакет морска сол и мятай отгоре пилета, зеленчуци, каквото имаш - вече е тествано, няма грешка! Единственото пилешко, което винаги предпочитам пред свинските мръвки, е печени върху сол пилешки крилца - KFC да си гледат работата, с техните пърженяци! :) Крилцата се пекат точно за 30 минути, децата се избиват за тях и аз заедно с тях се бутам, хахаха!

      Изтриване
  2. Че как съм го изпуснала аз туй печене върху сол:) Добре, че сега го мяркам.Непременно ще го спретна! Хубав уикенд на теб!

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!