Translate

сряда, ноември 27, 2013

Сладкиш с дюли и ябълки


От години се каня да го направя този сладкиш, и все не успявам. Вчера успях!

Освен другото, не ми се занимаваше с трудната обработка на дюлите - твърди са и не се нарязват лесно, но им намерих цаката - надве-натри ги обелих с нож и после, без да ги разрязвам на две и чистя, направо както са си цели, ги настъргвам на реднето - до сърцевината. Т.е. докъдето може да се стърже.

За отгоре съм нарязала само една дюля - и тя така - без да я режа на две - направо от цялата дюля.

Интересното в този сладкиш е, че в него ням бяло брашно и бяла захар. Подслаждането е направено с 1/2 чена чаша кафява захар и около 40 мл Стевия, която се равнява на 200 гр. захар. Брашното е пълнозърнесто-ръжено.

Ето я и рецептата - съвсем обикновена:

Продукти:

3 яйца

1 ч.ч захар (или 1/2 ч.ч. кфява захар и 40 мл стевия)

1 ч.ч. прясно мляко

3/4 ч.ч. олио

1 бакпулвер

3-4 пакетчета ванилия

1-2 ч.л. канела

2 ч.ч. брашно

няколко дюли

няколко ябълки

(броя на плодовете - на око или на вкус. Аз слагам настъргани плодове с обем, раен на обема на тестото)

ядки - орехи, бадеми, по избор и вкус;

...

Начин на приготвяне:

Яйцата се разбъркват хубаво няколко минути. Към тях се прибавя захарта и отново се разбъркват буйно. След това към сместа се сипват млякото, олиото, бакпулвера, подправките. После постепенно се добавя и брашното. Бърка се постоянно. Готово е с разбъркването, когато стане на мехурчета. Добавят се настърганите плодове и ядки.

Изсипва се в намаслена и набрашнена тава (аз го правя в голяма тава, защото формите за кекс са малки за това количество), или в тава с хартия за печене, отново намазана с олио. Пече се на 180 градуса, до готовост - около 30-40 минути.

...

Този вид сладкиши са ми едни от любимите. Те, освен че от тях не се дебелее (проверено! :), дават и страхотно усещане за уют в зимните вечери!

...

Ето го, зареден във фурната, с наредени отгоре (по желание) резенчета ябълка и дюля, очакващ печене:

...

Вече готов:

...

...

...

...

П.П. Чудех се, както винаги, дали да не сложа и малко индийско орехче. Както е известно, то е един от малкото реални халюциногени, които по неизвестни причини не са забранени и се намират в почти всяка кухня. В малки, готварски дози, то дава хубави сънища. Зимно-сладкишено-винени... Наздраве! :) Но не сложих...

...

3 коментара:

  1. Ех, тии, няма, няма, пък изневиделица, хоп - една много интересна рецепта! :)) Най-много ми допада липсата на бяло брашно и бяла захар - ще се пробвам и аз! И обичам много дюлииии, имам цяла щайга на балкона - селски, дъхави, разкошни!

    ОтговорИзтриване
  2. И на мен ми допада липсата на брашно и захар. И възможността " на око " :) А също и индийското орехче и тези факти за него, което не знаех. А докато се наканя на сладкиша ще му потърся и друго приложение на орехчето. Поздрави Сонче , хубаво е като се включваш :)

    ОтговорИзтриване
  3. Гуени, Кайти, благодаря ви! :) Кайти, орехчето може да се ползва навсякъде, аз го слагам основно в солени ястия - ориз, спагети и подобни. И е странно "същество" - понякога много ми харесва, а друг път ми е адски гадно (то и без това си мирише на терпентин!:)))

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!