Translate

понеделник, октомври 14, 2013

Печен патладжан с домати

Отдавна не съм качвала нищо в блога, не защото хич не готвя, а защото напоследък нищо особено не съм приготвяла. Това се отнася и за тези патладжани, дето съм ги изтипосала тук. Много ги обичам, да им се не знае, пък така да ме мързи да ги приготвям... Най-любимия ми вариант са пържени и поръсени с чесън, копър и магданоз, овкусени с оцет. Обаче не това се предпочита от останалите в семейството, така че се наложи да ги приготвя по друг начин - с домати.
 
Отначало не възприех идеята, щото човек като си има нещо наум в главата (разбирай, пържената комбинация с чесън и зелени подправки), всичко друго се подлага на съмнение и откровен бойкот. От немай къде, пробвах следното - шайбите патладжан (предварително осолени за да изтече горчивия сок, подсушени и омазани с олио), наредих в тавата и хоп, на средно положение във фурната, на 200 гр. В пасатора смлях домати, добавих и една залежала миналогодишна домашна лютеница, няколко парчета праз лук, няколко скилидки чесън и всичко това превърнах в силно ароматна смес.
Залях отгоре вече позапечените патладжани, пуснах вентилатора на фурната и след петнайсетина минути доматената паста се сгъсти като пюре. Размириса се бая хубавичко!
Разбира се, това нещо се яде като поизстине, а аз не пропуснах да си сложа отгоре прясно накълцан чесън и магданоз. Да, и една чаша червено винце си сипах, признавам си! :) Та така, бива си ги патладжаните и така приготвени, дано се харесат и на вас!
 

4 коментара:

  1. Гуени - уцели ме с любима рецепта, вкуснотия си приготвила :) Как само изглеждат....ммм..
    И аз ги приготвям без никакво пържене - единствено върху намаслена хартия и във фурната. После правиш с тях каквото си искаш :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, не го споменах, но и аз сложих патладжаните върху намаслена хартия, задължителен трик при всяко печене в тава! :)

      Изтриване
  2. Разкошни са, много ги обичам в различни варианти! Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!