Translate

петък, юли 05, 2013

Печено пиле със салвия VS саксия с мушкато

     
     Всяка година бера упреци от мама-свеки, която упорито иска да ме вкара в нейните стандарти - как така не гледам цъфтящи цветя на терасата си. Ма моля ви, представяте ли си, голяма слънчева тераса и нито едно мушкато, сакъзче или подобните там ??  Вместо това съм опнала едни саксии с подправки - зелено до зелено. Какво да правя, цветята са си хубави, но не ме радват. Мен ме радват неща, които мога да ползвам, а в случая - да ям.
          Тази година освен обичайните копър и магданоз, босилек, мащерка и индрише, станах и горд собственик на един красив розмарин, цяла саксия с градински чай (или салвия ) и няколко лавандули (за тези, които ще кажат,че лавандулата не се яде - не е така :)
          Печеното пиле си е обикновено, но интересното в него е аромата на салвията. Ще ви спестя информацията колко е полезна тази билка - не това е определящото, когато реших да я засея. Водещото беше любопитството ми към новото, е.. поне за мен салвията е ново. Признавам си, как на всяко минаване потривах леко някое от нейните листа и не бях очарована от миризмата, която усещах по пръстите си. Все пак предпазливо вложих малко в една картофена крем-супа и бях изненадана от резултата - много приятен аромат, не бих могла да го опиша, освен, че е характерен. Потърсих рецепти с тази билка - има, но като цяло се ограничават до два варианта - прости -месо с подправката и сложни - месо с подправката и по-нетипични за моята кухня продукти, вина и колбаси. Супер, само дето в провинцията намирането на тези екзотики е леко изнервящо, не че не искам да опитам, но и една проста рецепта, разчитаща на ароматите ще свърши работа. 
       Нужно ви е едно пиле (ползвам охладено) няколко листа салвия, розмарин, чесън, зехтин и малко бяло вино.
 
      
      Направих кашичка от счукан чесън, зехтин и 3-4 листа салвия. Натрих пилето с нея. Отделно залепих още няколко листа тук- таме по него, откъснах и няколко клонки розмарин и го боднах по сгъвките му. Малко картофи, вино и в тавата да се пече.
 
           Ето го пилето - както казах, на вид съвсем стандартно. На вкус обаче е  различно, което прави едно обикновено пиле не чак толкова обикновено. Ако се върна на заглавието е ясно кой е победителят ми. Сега си харесах и една рецепта с риба и салвия, но там ще се изкажа след отпуската :))
            Колкото до подправките - знам, някой ден ще ги засея в градината на моята къща. Ще има се радвам, гледайки ги седнала на канапето под прозореца, слушайки музика от плочи и пиейки нещо загряващо (но не чай). След това ще отида в градината да набера подправките и влагайки ги в някое прекрасно, вкусно ядене ще ги изям.




10 коментара:

  1. Ами,вкусно..........друг коментар не е нужен!Прекрасни почивни дни,Кайти:)!

    ОтговорИзтриване
  2. Магическо, Кайти! И супер идея - досега само съм пила чай от салвия, смесен с още 30-40 билки по моя си рецепта :)))) Но за подправка не го мислех. Пожелавам ти съвсем скоро да засяваш и береш градината на Къщата на вълшебните подправки! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Не съм опитвала досега нищо със салвия, но ми стана много любопитно! А снимките са страхотни!Солени поздрави от морето, утре ще те чака, топло и тюркоазено!

    ОтговорИзтриване
  4. Вкусно! Пепи от "Храна за мойте канибали" ползва много салвия, аз не съъм опитвала:)

    ОтговорИзтриване
  5. И Сонче - къщата на вълшебните подправки - страхотно е !!! Ще си я нарека така :))

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте,много ми хареса пилето със салвия!И аз тази година си купих салвия (червена и лилава) и си ги отглеждам в саксия на балкона,той не е остъклен.Още не съм ги прибрала вътре,а незнам как да ги отглеждам зимата!Моля Ви дайте съвет,къде ги държите,поливате ли ги.......всичко което е нужно,за да не ги изгубя !
    приятен и усмихнат ден,нищо че е мъгливо

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей :)
      Моето чайче е от семена - засадих салвията на южната тераса, поливах я нормално ( ако трябва дори да съм честна понякога забравях, понякога преполивах ) Отскоро е в стаята и уж и намалих поливането. Гледам, че завяхва, което би трябвало да е защото ще зимува. Смятам да спра съвсем с поливането, за да изкара зимата и би трябвало напролет да тръгне отново. За съжаление това ми е първа година и се надвам да не объркам нещо и пак да си я гледам пак на лято. Междувременно си изсуших листа за чай или като подправка и се надявам догодина да не сея отново. Но дори и да се случи поне знам как :)
      Дано да съм била полезна, макар че като гледам аз съм по-скоро ентусиаст, отколкото вряла и кипяла в тези неща :)) Дано с чайчето всичко е наред и да му се радваш и напролет.
      Усмихнат ден и ни дръж в течение, това е една прекрасна подправка - ползвам я и за картофи и за риба дори :))

      Изтриване
    2. Благодаря за съветите! В интерес на истината,моите салвии ,ги купих в саксия в Кауфланд бяха ги намалили за стотинки тръгнали да повяхват.Но толкова ми харесаха цветовете,че реших че ще ги съживя:)!Получи се ,както и при теб на южната тераса цъфтяха и бяха много красиви!Днес ги прибрах както ме посъветва,изчистих и окастрих и..........дай Боже да оживеят до пролетта!
      Успех Ви желая:)

      Изтриване
    3. Благодаря !
      Ще ги чакаме заедно на пролет :)) дано потръгнат :)

      Изтриване

Зарадвайте ни с коментари!