Translate

четвъртък, май 09, 2013

Торта с кокос и ганаш без печене

 Цялата работа започна с един кокосов орех, който децата поискаха да им купим. След прецизната операция по премахването на черупката и двете лъжички сок с неопределен сладникав вкус някак се оказа, че у нас кокос много-много не се обича. Щерката и аз изгризахме едно парче просто ей така - имаха си вкус на обичайния кокос и дотук. Останаха ми ето тези парчета, които се зачудих какво да правя. Можело да ги изсуша на фурна, за да си направя стърготини, но при наличието на готови ми се стори безсмислено.
Хм, без печене - мяркала съм подобна рецепта из нета. Най-често това означава бисквити, които (натрошени и размесени с необходимото) да ползвам за блат. С тях съм правила по онези стари рецепти сладък салам, също и чийз-кейк, или от любимите у нас трюфелоподобни бисквитени бонбони. Викам си - ето,  това е решението. Бързо, лесно и вкусно - магическата комбинация от думи в ежедневието на много жени и да ме прощава Ути, ама не я е измислил той.
Ето как спретнах една приятна торта с кокос и шоколадов ганаш отгоре.
         
Нужните продукти, чиито количества слагам по-скоро по усет.
          За блата:
         - 2 пакета натрошени бисквити тип - чаени, моите бяха 150 г всяко пакетче
         - масло - около половин пакет от малките (може да се замени със сметана)
          - орехи - по желание
          - наситнен кокос смесен с малко захар (чопърът в действие или може да се замени с пакетчета кокосови стърготини - количеството е според вкуса)
     
За  намазване на тортата направих ганаш, който може да се замени с течен шоколад или просто разтопен на водна баня такъв.
  • един шоколад
  • около 50 мл сметана
  • една лъжица масло       
Натрошават се бисквитите и се омесват с маслото, което се добавя при нужда докато стане лепкава неразслояваща се маса. Натъпквам ги добре във форма за печене с махащ се ринг. Върху тях слагам кокоса,който размесих с малко кафява захар. После тортата хрупаше много приятно, а на мен ми залепваха устните от толкова сладко, защото горе може да съм писала, че се кокосът се размесва с малко захар, а аз хич не сложих малко. Върху тях поставих един по-тънък бисквитен блат и се заех с ганаша. Разтопява се на водна баня шоколада и после се добавя сметаната. Бърка се докато стане гладка смес. Честно - маслото не знам защо го сложих, при условие, че за глазура може и без него. Когато леко леко изстине сипваме върху тортата и заглаждаме. Това е рецепта, която може да се направи и от деца.  
Получи се една сладка и немного лека торта. Като изядеш едно парче се чувстваш удовлетворен, че си поел нужната доза сладко за цял ден. Гарантирано.

                                         

6 коментара:

  1. Супер е, Кайти! Изглежда много вкусно! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси :) Беше много лесна, като всичко с бисквити, но беше тежичка - като Гараш, едно парче и за второ не помисляш :))

      Изтриване
  2. Разкошотия, Кайти, поздравления! :)
    Не знаех, че могат да се правят такъв тип торти с бисквити, суперско! Някога и аз ще пробвам.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Охоо Сонче, не само може, ами и е супер лесно и вкусно. Варианти бол - омесваш бисквитите и после правиш абсолютно каквото си искаш- дребни сладки, бонбони или блат за чийзкейк или торта. Ти като фен на този тип храна, може да пробваш с някои по-пълнозърнести или нещо подобно. После да споделиш, ей !
      :))

      Изтриване

Зарадвайте ни с коментари!