Translate

вторник, януари 15, 2013

Млечна баница



Не мога да си обясня как съм могла да забравя този толкова любим десерт от детството ми. Нямам представа и защо у дома никога не са ми приготвяли такова нещо, а винаги се случваше да попадам на млечната баница единствено по столове - училищни и студентски.
Миналата седмица с една приятелка имахме среща за обяд и подгонени от брулещия леден вятър из центъра на София, някак на майтап се намърдахме в стола на едно голямо учреждение. Влязохме в огромно помещение, пълно с хора, маси и вкусни миризми, един спокоен оазис насред нервния град. А сред изобилието от манджи, на рафта с десертите се кипреше забравената млечна баница.
Естествено, щом се прибрах вкъщи, първата ми работа беше да си намеря една рецепта и да я почвам тая прословута, лелеяна млечна баница, дето никога не съм я яла вкъщи, а все по столове и учреждения. Както подозирах, вариантите са повече от един. Аз май предпочитам този с юфката, но има и такива с готови точени кори, които ще пробвам някой друг път.


Изпълнението е много просто, ето моята модификация за млечна баница с юфка:
  • един пакет домашна юфка от 200 г
  • 1 литър прясно мляко
  • 1 пакетче масло - 125 г
  • 5 яйца (може и по-малко, например 3)
  • 1 1/2 ч.ч. захар
  • една капсула ванилия или 2 ванилии на прах
  • пудра захар за украса, по желание (но става доста сладко!)

В тенджерка изсипвам 2/3-ти от млякото, захарта и маслото, като в момента в който заври сместа, дръпвам от котлона. Изсипвам вътре юфката и разбърквам. Добавям предварително разбитите яйца, ванилията и останалото хладко мляко в юфката, отново разбърквам добре и пресипвам всичко в тавичка. Въпреки твърде течния състав на баницата, все пак сложих хартия за печене в тавата и не сгреших. Пекох на 200 градуса, на предварително загрята фурна без вентилатор, около половин час.
Важното е сладкишът да хване хубав загар отгоре. А още по-важно е да се сервира добре охладен, направо студен, като отгоре може да се наръси с малко пудра захар. Ех, този десерт ме върна доста години назад и сега ми е странно, че аз самата го приготвих за собствените си деца, които с удоволствие го ометоха. Да, слагам го в графата "Любими" без колебание.


3 коментара:

  1. Ох, Гуени, в този късен час така ми се дояде тая млечна баница, че знае ли се! :)))))Страхотна ти се е получила! У нас мама правеше понякога, всъщност аз само вкъщи съм попадала на тая вкусотия! А аз самата никога не съм правила досега, но е яка идея - особено за малкото ми дете, щото голямото вече е на възраст за диети :)))))), макар че и то няма да устои, сигурна съм! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, този десерт е подходящ за малки деца, хем сладичко, хем мекичко! :)

      Изтриване
  2. Еее Геуни добра идея :)) Със сигурност децата ще го харесат този десерт, обичат и юфката и сладкото. Само да се наканя да го приготвя :))

    ОтговорИзтриване

Зарадвайте ни с коментари!